Coaching

Czym jest coaching
Kiedy skorzystać z coachingu
Rodzaje coachingu
Dla kogo

Coaching jest dobrą metodą rozwojową dla Ciebie, jeśli zadajesz sobie któreś z poniższych pytań:

  • Jak mogę pogodzić wiele sfer życia (dom, praca, rodzina, moje pasje, znajomi)?
  • Jak zmienić dotychczas obraną ścieżkę kariery?
  • Jak wrócić na rynek pracy?
  • Co mam zrobić dalej ze swoim życiem?
  • Jak mam poradzić sobie ze zmianą życiową?
  • Jak mam określić swoje cele życiowe?
  • Jak mogę lepiej zarządzać swoim czasem/stresem/emocjami?
  • Stoję na rozstaju dróg, którą wybrać?
  • Jak zrealizować mój pomysł?
  • Jak rozwiązać kryzys w związku?
  • Jak mogę poprawić relacje z moją rodziną, bliskimi, przyjaciółmi, współpracownikami, szefem, itd.?
  • Jak mogę poprawić moje wyniki sportowe?
  • Jak mam skutecznie i trwale schudnąć/przytyć?


Zasady pracy z Klientem
Kompetencje coacha
Skuteczność coachingu

 

Tak jak Twój rozwój, podobnie i świat – nie ma granic.Coaching przez Skype przynosi takie same rezultaty, jak podczas spotkań osobistych. Cały proces, jego etapy, długość, częstotliwość itd. – wszystko odbywa się z takimi samymi zasadami, jak w coachingu bezpośrednim.

W Ameryce Północnej coaching przez Skype to najczęstsza forma coachingu.

Coaching przez Skype to świetne rozwiązanie dające ogromne możliwości rozwoju. Jednocześnie pozwala on na efektywne wykorzystanie czasu, elastyczne dopasowanie sesji do grafiku Klienta, pokonanie odległości.

Tym, co może ograniczać Twój rozwój i osiągnięcie sukcesu, są Twoje blokujące przekonania, nie odległość, czy technologia.

Korzyści ze Skype Coachingu:

  • Takie same, jak podczas coachingu bezpośredniego
  • Zaoszczędzony czas i koszty podróży
  • Możliwość pracy o dogodnej porze
  • Praca w komfortowych dla Ciebie warunkach, dzięki czemu będziesz mógł zachowywać się swobodnie i naturalnie

Wyróżnić można 4 etapy w procesie coachingowym:

  1. Etap: nawiązanie relacji z coachem, zbudowanie zaufania, analiza sytuacji Klienta
  2. Etap: ustalenie celu oraz określenie realistycznej drogi do jego realizacji, Klient ma czas na wsłuchanie się w swoje potrzeby i marzenia, odkrywa swoje wartości, mocne strony i obszary do rozwoju
  3. Etap: wdrażanie zaplanowanych aktywności, realizacja poszczególnych etapów prowadzących do osiągnięcia celu, Klient doświadcza siły, jaką niesie docenianie siebie samego, Klient uczy się nowych sposobów myślenia, działania, nabywa nowe, wspierające przekonania, coach wspiera Klienta, daje mu narzędzia i informację zwrotną
  4. Etap: ewaluacja i utrzymywanie rezultatów, określanie strategii poradzenia sobie z przeszkodami na drodze do realizacji celu, opracowanie planu alternatywnego, zbudowanie długofalowej motywacji

Sesje coachingowe są zaplanowane w logicznej perspektywie, tak, aby pozytywne zmiany zachowań
i postaw Klienta zostały utrwalone.

Częstotliwość sesji:

Sesje odbywają się co 2-3 tygodnie. To optymalny odstęp czasowy dla pracy nad zmianami. Praca Klienta w procesie coachingowym zachodzi bowiem zarówno podczas sesji, jak i między nimi.

Sesje (długość trwania 1 sesji: 1-1,5 godz.):

Pierwsza (bezpłatna)

  • Zapewnienie Klientowi informacji na temat coachingu, coacha, jego metod pracy, podejścia do coachingu itd.
  • Odpowiedź na wiele nurtujących Klienta pytań dotyczących coachingu, rozwianie wątpliwości
  • Omówienie kwestii formalnych, takie jak: kontrakt, umowa, płatność, częstotliwość spotkań itd.
  • Pierwsze przymiarki do określenia celu Klienta, nad którym będzie on pracował podczas coachingu
  • Wzajemne poznanie się Klienta i coacha oraz podjęcie decyzji o dalszej współpracy


Druga:

  • Dokładne określenie Twojego celu, nad którym będziesz pracował/a podczas procesu coachingowego
  • Analiza Twojej obecnej sytuacji w obszarze blisko związanym z celem, ale także jego szerszy kontekst
  • Ustalenie gdzie jesteś teraz i gdzie chciał(a)byś być
  • Poszukanie i wzmocnienie motywacji do realizacji wyznaczonego celu


Kolejne:

  • Sprecyzowanie celu na daną sesję (cel ten nadal pozostaje w związku z celem głównym coachingu)
  • Ustalenie, gdzie Klient jest teraz oraz gdzie chciałaby być pod koniec spotkania
  • Zadawanie przez coacha pytań, szukanie przez Klienta odpowiedz
  • Proponowanie przez coacha różnych technik i narzędzi pracy oraz zadań, aby ułatwić Klientowi odkrywanie nowych perspektyw, możliwości i jego zasobów
  • Utrzymywanie i zwiększanie motywacji do realizacji celu

Proces cochingowy podlega stałemu monitorowaniu efektów. Zgodnie z założeniem, że zmiana powinna być odczuwalna i widoczna obie strony analizują i omawiają efekty.

Coaching to proces, który odbywa się także pomiędzy sesjami. W tym czasie możesz również liczyć na coachingowe wsparcie poprzez bezpłatny kontakt e-mailowy.

Czy jest coś więcej wartego niż… Ty sam? Twoje marzenia? Twoje spełnienie w życiu osobistym i zawodowym? Zainwestuj w swój rozwój i wykorzystaj w pełni swój potencjał, podnosząc tym samym jakość swojego życia.

Co kosztuje więcej, niż coaching?

  • Brak satysfakcji z życia, pracy, relacji z ludźmi
  • Zwlekanie z podjęciem decyzji
  • Stagnacja i tkwienie w „martwym punkcie”

Jeżeli potraktujesz coaching jako inwestycję w siebie, szybko okaże się, że wartość Twoich sukcesów nie tylko zwróci, ale też znacznie przewyższy koszty coachingu.

Jeżeli czujesz, że jest coś, co Ci doskwiera na jakiejś płaszczyźnie życia, ale nie chcesz nic z tym zrobić – nie jesteś jeszcze gotowy na coaching.

Jeśli natomiast jesteś w stanie podjąć wyzwanie, masz chęć zmiany, to jesteś gotowy do pracy coachingowej.

Umów się na pierwszą bezpłatną i niezobowiązującą sesję!

Umów się!

 

Jesteś zainteresowany?

 

 

Masz pytania?

Skontaktuj się ze mną
 

  +48 503 118 305

  p.czarkowska@ready2grow.pl

  ready2grow